Wykładowcy, którzy wiedzą, co to jest dobra edukacja.
Poznaj ich
Julia Volkman
Julia Volkman uczy dzieci i mentoruje nauczycieli w szkołach prywatnych i publicznych od 1997 roku. Jest członkiem wydziału Brain Health Initiative (wspólna inicjatywa z Massachusetts General
Hospital), gościnnym wykładowcą na kursie Neuroscience of Learning na Uniwersytecie Harvarda, nauczycielem Montessori mentor, założycielem i prezesem projektu edukacyjnego Maitri Learning. Pracowała jako główny konsultant w National Centre for Montessori in the Public Sector (NCMPS), felietonistka w Public School Montessorian (obecnie Montessori Public) oraz jako przedstawicielka
nauczycieli w Panelu Doradczym kursu Fundacji Annenberg Neuroscience & the Classroom (opracowany we współpracy z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics). Pani Volkman
uzyskała dyplom AMI 3 do 6+ w Centrum Szkoleniowym Montessori w Montrealu (program dwujęzyczny) oraz tytuł magistra na Uniwersytecie Harvarda. Jej badania podyplomowe dotyczące wczesnego czytania i pisania przyniosły jej nagrodę
dziekana za wybitną pracę magisterską. Jej praca koncentruje się na przekształcaniu edukacji w transdyscyplinarną, naukową pedagogikę opartą na umyśle,
mózgu i edukacji (inaczej edukacja Montessori). Pani Volkman jest matką dwojga dzieci (jedno z urodzenia, drugie z adopcji) i żoną biochemika/MBA. Lubi spływy kajakowe, wędrówki, jogę, medytację, śpiewanie i rozmowy przy stole.
Etan Boritzer
Etan Boritzer to międzynarodowy autor bestsellerowych książek dla dzieci, autor 16 tytułów z serii What is?, obecnie przetłumaczonych na 17 języków. Książki Etana poruszają współczesne problemy społeczno-emocjonalne, o których nasze dzieci chcą rozmawiać. Etan uczył na każdym poziomie edukacji uczniów na 3 kontynentach. Jego zabawne i edukacyjne warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli oraz zajęcia na uniwersytetach, w szkołach, instytucjach i organizacjach społecznych sprawiły, że Etan stał się poszukiwanym mówcą. Jest także wydawcą i wieloletnim
nauczycielem mediacji. Etan mieszka w Juno Beach na Florydzie ze swoją żoną Patricią Eltinge, znaną analityczką snów, autorką i trenerką relacji.
David Rotberg
David Rotberg rozpoczął szkolenie Montessori Elementary po uzyskaniu tytułu licencjata z nauk biblijnych i edukacji podstawowej. Po ukończeniu szkolenia otworzył klasę podstawową w szkole w Michigan w USA. W ciągu pięciu lat program rozrósł się z ośmiorga dzieci do silnych społeczności niższych i wyższych szkół podstawowych. Po przeprowadzce z rodziną do Kingwood w Teksasie przez prawie dekadę był przewodnikiem w szkole Pines Montessori. Od tego czasu pomagał rozwijać i tworzyć jak najbardziej autentyczny program Elementary poprzez oddanie, współpracę, pracę zespołową, pokorę i modlitwę. W ciągu ostatnich dziewięciu lat program Lower Elementary w Pines rozrósł się z jednej klasy dziewiętnaściorga dzieci do dwóch klas liczących prawie sześćdziesięcioro dzieci. David służy globalnej społeczności Montessori jako pisarz dla Tomorrow’s Child Magazine i Montessori Leadership Magazine. Był prelegentem na konferencji International Montessori Council. David prowadzi warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli, a także internetowe forum grupy podstawowej i jest członkiem wydziału Centrum Studiów Montessori z przewodnikiem jako doradca ds. praktyk. Jest także akredytatorem na miejscu Międzynarodowej Rady Montessori ds. akredytacji szkół. Jego obszary specjalizacji obejmują The Great Lessons, edukację rodziców, najlepsze praktyki zarządzania klasą, planowanie lekcji, integrację programów nauczania, układ klas i mentoring. Oprócz Montessori David jest pobożnym chrześcijaninem, mężem, ojcem czwórki dzieci, zapalonym biegaczem, miłośnikiem kawy i niedoszłym molem książkowym. Nie może się doczekać spotkania ze wszystkimi na konferencji i wspólnego spędzenia czasu.
Katarzyna Szymańska
Współzałożycielka szkoły, przedszkola i żłobka Be Montessori w Gdańsku. Krzewi zaufanie do dziecka i wierzy, ze mądry dorosły na drodze młodego człowieka to ogromny skarb. Uwielbia wyzwania i prace z rodzinami. Jako trenerka Family Lab wychodzi z założenia, że za relacje dziecko-dorosły odpowiada zawsze ten drugi. Prywatnie mama trzech córek, z którymi uczy się życia. Zakochana w swoim psie, widząca zawsze dobrą stronę medalu. Na co dzień inwestuje w przyjaźń i czas spędzany z ważnymi dla niej ludźmi.
Agnieszka Tlaga
Współzałożycielka Szkoły Podstawowej Montessori i przedszkola Skrawek Nieba w Kowalach. Polonistka zachwycona książką obrazkową, miłośniczka kaligrafii i obserwacji. Z masą pomysłów i rozwiązań, które prowadzą do lepszego zrozumienia drugiego człowieka, dziecka, rodzica, nauczyciela. Prywatnie szczęśliwa żona i mama czworga wspaniałych dzieci. Z pasją do podróży, jogi i kuchni wegetariańskiej.
Dorota Turowska
Jestem współzałożycielką szkoły, przedszkola i żłobka Be Montessori w Gdańsku. Jestem nauczycielką Montessori, trenerem Family Lab, absolwentką Akademii Przywództwa Liderów Oświaty oraz szkoły trenerów Beaty Kapcewicz Leaders Are Trainers. Stale rozwijam swoje umiejętności komunikacyjne, przyglądam się swoim emocjom i chętnie pracuję z dziećmi i dorosłymi, wspierając ich rozwój. Moją misją jest tworzyć miejsca, które nie będą ograniczały samodzielności i decyzyjności dziecka.
Paulina Skoczyk-Kowalska
Z wykształcenia pianistka, instruktorka rytmiki oraz dyrygentka. Aktualnie dba o rozwój muzyczny dzieci i młodzieży. Prowadzi zajęcia rytmiki, uczy gry na fortepianie oraz jest nauczycielką muzyki w Szkole Montessori w Kowalach. W czasie wolnym zgłębia wiedzę na temat muzykoterapii i dziecięcej psychologii. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch córek.
.
Krzysztof Dziemidzik
Od blisko 10 lat nauczyciel Montessori w przedszkolu „Skrawek Nieba” i jednocześnie nauczyciel muzyki w Szkole Podstawowej Montessori w Kowalach oraz organista. Jako absolwent Akademii Muzycznej realizuje swoje muzyczne pasje w codziennej pracy z dziećmi oraz koncertując z różnymi muzykami. Prywatnie jest tatą trójki dzieci, uwielbia muzykę i kolekcjonuje płyty.
Anna Nowak-Ludziejewska
Antropolożka kulturowa, nauczycielka i wychowawczyni w Szkole Montessori oraz trenerka Komunikacji Empatycznej. W wolnych chwilach czyta lub słucha fantastyki, chodzi na spacery, biega po lesie. Największą swobodę czuje w kuchni. Interesuje ją człowiek jako członek wspólnoty oraz w jaki sposób tę wspólnotę może tworzyć dzięki swoim zasobom.
Angelika Górska
Mama trójki dzieci, które są dla niej źródłem rozwoju samoświadomości. Uczy i pomaga w zarządzaniu w szkole Montessori w Kowalach. Uwielbia pracować z dziećmi i młodzieżą. Twierdzi, że kluczem w nauczaniu jest relacja z dzieckiem i zarażanie pasją. Pragnie wspierać młodych ludzi w rozumieniu siebie i świata. Wierzy w mądrość natury, przyrody.
Alicja Czucha
Lubi ład i porządek. Konsekwentnie dąży do osiągnięcia swoich celów. To wymaga elastyczności i umiejętności wyszukiwania rozwiązań. Takie myślenie próbuje pokazać swoim uczniom. Zachęca ich do szukania rozwiązań i rozmowy. W swojej pracy nie boi się czerpać z nowych doświadczeń i pokazywać zmiany, które mogą towarzyszyć w drodze nauki. Rozpoczęła swoją przygodę z intensywnym myśleniem, które poszerza perspektywę i daje więcej możliwości w pracy projektowej.
Urszula Tlaga
Nauczycielka w klasach Montessori I-III i terapeutka. Zachwycona lasem i ogrodem, często zaprasza swoich uczniów do tych miejsc i tam prowadzi lekcje. Lubi czytać, i robi to z dziećmi o każdej porze dnia. Wolny czas spędza na wędrowaniu po górach i patrzeniu w niebo.
Justyna Mudent
Nauczycielka i wychowawczyni montessoriańska w klasach I-III, od lat związana ze Skrawkiem Nieba i Szkołą Podstawową Montessori w Kowalach. Już drugi rok prowadzi zajęcia swojej klasy raz w tygodniu w lesie i jest pod wrażeniem, jak bardzo zmieniają się dzieci pod wpływem tego miejsca. Prywatnie żona i mama trójki wspaniałych młodych ludzi. Lubi czytać, spacerować i gotować. Tworzy wokół siebie atmosferę spokoju i zgody.
Anna Wenta
Współzałożycielka Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka, psycholożka, terapeutka. Ukończyła Studium Mediacji w duchu Porozumienia bez Przemocy. Specjalizuje się w pracy terapeutycznej z dzieckiem oraz na równi wsparciem rodziców i nauczycieli. Ma niesamowitą umiejętność zapamiętywania wszystkich poznanych na swojej drodze dzieci i ich historii, co pozwala jej stawiać diagnozy, wskazywać ich opiekunom odpowiednią drogę. Prywatnie mama Romka i Julki.
Marta Niska
Współzałożycielka Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka, psycholożka, terapeutka, pedagożka specjalna, dogoterapeutka. Orędowniczka terapii behawioralnej i proaktywnego działania w duchu Pozytywnego Wspierania Zachowań. Oprócz pracy typowo terapeutycznej, ważne jest dla niej organizowanie przestrzeni i aktywności dla wszystkich dzieci “atypowych”, celem ich integracji pomiędzy sobą, z neurotypowym społeczeństwem, a także budowania ich samodzielności i poczucia sprawstwa. Mama dwójki wspaniałych dzieci.
Marta Chabowska
Z wykształcenia nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz logopedka, od lat związana z przedszkolem Skrawek Nieba i Szkołą Podstawową Montessori w Kowalach, gdzie prowadzi zajęcia logopedyczne. Najwięcej czasu poświęca na opracowywanie żmudnych logopedycznych ćwiczeń w taki sposób, aby były zabawą i przyjemnością dla dzieci.
Magdalena Sarnot-Wrzecionowska
Współzałożycielką pierwszej szkoły zgodnej z pedagogiką M. Montessori w Kielcach. Nauczycielka Montessori programów: 6-9, 9-12 i 12-15. Współpracowała przy tworzeniu projektów edukacyjnych dla szkół i przedszkoli, oraz instytucji publicznych. Matematyka montessoriańska od wielu lat jest jej pasją, jednak każdego roku pracując z dziećmi stale podziwia geniusz Marii Montessori. Wierzy, że oddanie zaufania dziecku i odpowiedzialności za naukę potrafi czynić cuda w procesie jego rozwoju. W pedagogice Montessori ceni zaufanie nauczyciela do umiejętności dzieci oraz ich dążenie do samodzielności.
Aleksandra Chmiel-Czyżewska
Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego pracuje od 2017 roku. W tym od 2018 w placówkach prowadzonych metodą Marii Montessori. Jest absolwentką Uniwersytetu Rzeszowskiego, oraz Krakowskiego Instytutu Rozwoju Edukacji, gdzie ukończyła studia z zakresu wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego. Zaś w lutym 2022 roku ukończyła kurs w Polskim Instytucie Montessori, i uzyskałam dyplom nauczyciela Montessori. Przypadkowy wybór zawodu, okazał się odpowiedzią na poszukiwanie życiowej ścieżki. Zaś pedagogika Marii Montessori zainspirowała do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego, oraz zachęciła do lepszego poznawania dzieci. To od Nich nauczyła się, że tym, co ją ogranicza jest tylko moja wyobraźnia. Na co dzień – miłośniczka czytania książek, podróży małych i dużych, dalekich wędrówek (górskich i nadmorskich), zdrowego żywienia, i eksperymentowania w kuchni.
Zuzanna Doliwa
Studiowała psychopedagogikę kreatywności oraz nauczanie wczesnoszkolne z wychowaniem przedszkolnym. Pierwsze doświadczenie pedagogiczne zdobywała na misjach w Albanii i Ukrainie. Pracowała 6 lat w szkole i przedszkolu No Bell. Od 3 lat pracuje w Mikroszkole Konstancin w klasach 1-3. W wolnych chwilach podróżuje po Polsce i świecie, najchętniej pod żaglami.
Kamil Kowalewski
Z wykształcenia pedagog, magister filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2009 roku związany z metodą Marii Montessori, pracuje z dziećmi i młodzieżą w Polskim Ośrodku Edukacji Montessori w Warszawie. Wychowawca Grupy Fioletowej (uczniowie klas IV-VI). Prowadzący i uczestnik seminariów, kursów oraz szkoleń związanych z pedagogiką dr Marii Montessori. Prywatnie tata dziewięcioletniej Laury i czteroletniego Tymona, miłośnik fotografii, piłki nożnej oraz modelarstwa z klocków gipsowych.
Emilia Polanu
Założycielka i dyrektorka placówek montessoriańskich od ponad 12 lat, absolwentka wolnościowej edukacji, nauczycielka Montessori, pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, n. j. polskiego, pedagog specjalny, informatolog, wykładowca Pedagogiki Montessori.
Joanna Pluta
Z wykształcenia i z zamiłowania polonistka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w montessoriańskiej szkole, uczestniczka kursu szkolnego I-III Polskiego Instytutu Montessori, a także licznych szkoleń i warsztatów organizowanych m. in. przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic, Polskie Centrum Montessori. Każdą wolną chwilę poświęca swojej największej pasji – edukacji. Nieustannie szuka sposobów na rozbudowywanie montessoriańskich materiałów w zakresie edukacji językowej i na doskonalenie pracy z tekstem literackim. Prywatnie mama trójki dzieci, pasjonatka fotografii.
Małgorzata Okła
Absolwentka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z nauczaniem języka angielskiego oraz filologii angielskiej. Zakochana w metodzie Montessori i wszystkim co sprawia, że świat dla dzieci jest fajnym i przyjaznym miejscem. Szczęśliwa posiadaczka dyplomu Nauczyciela Montessori, świeżo upieczona terapeutka TUS i nauczycielka w drodze – z zapałem i chęcią by wiedzieć więcej i więcej rozumieć. Zauroczona rodzicielstwem bliskości i komunikacją bez przemocy. Mama 5 -letniej Zosi.
Katarzyna Hordziejewicz
Od 2018 roku tworzy Żłobek Nido i Przedszkole Casa dei Bambini w Kielcach. W 2021 rozpoczęła przygodę otwierając Szkołę Podstawową Montessori Kompas. Ukończyła pedagogikę ze wczesnym nauczaniem języka angielskiego. Ukończyła kursy nauczyciela Montessori na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym. Jest trenerem Polskiego Instytutu Montessori na poziomie żłobka.
Joanna Papierska
Joanna Papierska, fizjoterapeuta, pedagog specjalny specjalizacja, edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu, Mediator szkolny, Certyfikowany nauczyciel Montessori MACTE na poziomie przedszkolnym, ukończony kurs żłobkowy w Polskim Instytucie Montessori, uczestnik kursu szkolnego I-III Polskiego Instytutu Montessori, wykładowca Polskiego Instytutu Montessori, współprowadząca Przedszkole Montessori w Krotoszynie, w Kobiernie oraz Żłobek Montessori w Krotoszynie (powiat krotoszyński- województwo wielkopolskie). Obecnie studentka pierwszego roku Neuropsychologii. Przez wiele lat prowadząca mieszaną grupę przedszkolną, obecnie nauczyciel w klasie I-III prowadzonej zgodnie z założeniami Marii Montessori. Obserwator, poszukiwacz najprostszych rozwiązań, autorka wielu pozycji książkowych przeznaczonych dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Autorka cyklu szkoleniowego oraz programu zajęć „Wychowanie do pokoju”. Twórca marki „Montessori i kropka”. Z zamiłowania i wykształcenia również technik informatyk. Tworzy karty, materiały do zajęć, pudełka do eksponowania kart, pomoce wzbogacające słownictwo i ułatwiające dzieciom procesy zapamiętywania, dokumentacje nauczyciela i programy roczne do pracy metodą Montessori. Posiada 14 letnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi: w młodzieżowym klubie środowiskowym, na obozach chrześcijańskich, prowadząc warsztaty tematyczne z osobami niepełnosprawnymi, dzieląc się swoją wiedzą jako trener, wykładowca, nauczyciel.
Barbara Stasieło
Współzałożycielka i dyrektorka żłobka, przedszkola i szkoły podstawowej Montessori w Augustowie. Absolwentka studiów pedagogicznych na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Dyplomowany nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Montessori. Realizatorka programu Szkoła dla rodziców i wychowawców. Prywatnie mama trójki dzieci.
Patty Sobelman
Patty Sobelman jest dyrektorem wykonawczym Pines Montessori School, prywatnej organizacji non-profit 501(c)3 w
Kingwood w Teksasie. Posiada tytuł licencjata w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz tytuł magistra w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Od 2006 roku kieruje zespołem 50 pracowników. Patty jest autorką publikacji międzynarodowych i prelegentką na Dorocznej Międzynarodowej Konferencji Fundacji Montessori, Kanadyjskim Instytucie Edukacji Nauczycieli Montessori oraz Polskim Instytucie Montessori (Polski Instytut Montessori), szkoły Montessori. Patty jest absolwentką programu Goldman Sachs 10 000 Small Business. Pines otrzymał nagrodę Lake Houston Area Chamber of Commerce Inaugural Pinnacle Small Business of the Year 2019. Od czasu ukończenia programu GS10KSB, Pines rozszerzył ofertę szkoły o społeczność niemowląt i gimnazjum, zwiększył liczbę zapisów o 25%, zwiększył netto dochód operacyjny 291%, a pozyskiwania funduszy 163%.
Jej praca konsultingowa dotyczyła start-upów prywatnych szkół i ciągłego rozwoju biznesu, takiego jak znajdowanie rynków, prowadzenie biznesu, rozwój kultury, ustalanie czesnego i wynagrodzeń.
Anna Kaszewska
Współzałożycielka Szkoły Podstawowej Montessori i przedszkola Skrawek Nieba w Kowalach. Nauczycielka historii, która potrafiła odejść od zwykłych lekcji, aby zarażać dzieci pasją i zaangażowaniem. Lubi być z uczniami, spędzać z nimi czas i obserwować, jak dojrzewają. Potrafi zarządzać zespołem i podejmować trudne decyzje. Prywatnie mama trzech cudownych córek, dzięki którym stale się zmienia i nigdy się nie nudzi. Uwielbia podróże z mężem i przyjaciółkami oraz codzienne poranne spacery z psami.
Wioletta Skubera
Joanna Maghen
Od 2008 roku założycielka i dyrektor Polskiego Instytutu Montessori oraz od 2010 roku prezes Polskiej Rady Montessori. Od 25 wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Polsce, Kanadzie, USA i od 2018 w Chinach. Posiada dyplomy: – (2,5-6 lat) Montessori-Partership UK – (6-9 lat) Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary. Ma doświadczenie jako dyrektor metodyczny w Central Montessori Schools in Toronto, instruktor w Kanadyjskim Instytucie Montessori w Toronto. Jest międzynarodowym trenerem szkoleń montessorianskich, konsultantem szkół i przedszkoli, z wieloletnią praktyką w międzynarodowych instytucjach montessoriańskich. Osobiście rodzicem dwóch dorosłych córek, które ukończyły przedszkola i szkoły Montessori w Toronto.
Paulina Zawadzka
Psycholog oraz nauczyciel Montessori, mama dwójki dzieci, żona, założyciel szkoły Montessori Gaja w Łodzi i wieczny odkrywca.
Z dziećmi pracuję już ponad dekadę, zarówno na poziomie indywidualnej pracy terapeutycznej, jak i w grupie. Ukończyłam Psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, Pedagogikę na UNS oraz kursy nauczyciela Montessori w Polskim Instytucie Montessori dla grup wiekowych 3-6 oraz 6-9. Każdego dnia, nieustannie odkrywam jak barwny i różnorodny może być świat edukacji, jak wiele dróg może prowadzić do tego samego celu i w jak niezwykły sposób można dzieciom pokazać całe to bogactwo.
Mam nadzieję, że wybierzecie się ze mną w tę podróż dookoła świata i odkryjecie w sobie pasję do tworzenia pięknych pomocy, które poruszą dziecięcą wyobraźnię.
Jarosław Jordan
Pedagog specjalny. W Collegium Verum w Warszawie, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Pedagogiki Montessori. Wykładowca Pedagogiki Montessori. Dyplom Kursu Pedagogiki Montessori, akredytowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Montessori AMI, uzyskał w roku 1992. Założyciel prywatnych Przedszkola i Szkoły Montessori w Warszawie (1994). Propagator Pedagogiki Montessori. Nauczyciel montessoriański. Autor artykułów: „Pomóż mi zrobić to samodzielnie” Trendy i innowacje. Edukacja w przedszkolu. Wyd. Raabe,1998, „Ruch i aktywność własna” Trendy i innowacje. Edukacja w przedszkolu. Wyd. Raabe, 2003, „Rola nauczyciela montessoriańskiego” Zeszyty naukowe SWPR. Materiały pokonferencyjne. Wydawnictwo SWPR, 2014. Jak sam o sobie mówi: jest uzależniony od Pedagogiki Montessori.
Paul Epstein
Dr Paul Epstein jest założycielem i dyrektorem ds. edukacji w Designs for Lifelong Learning, która współpracuje z właścicielami szkół Montessori, administratorami, nauczycielami, programami kształcenia nauczycieli i szkołami na całym świecie. Pracował jako administrator szkoły, nauczyciel w klasie, trener nauczycieli, trener trenerów i profesor uniwersytecki. Paul konsultuje i współpracuje z ośrodkami kształcenia Montessori, aby uzyskać akredytację MACTE i afiliację AMS dla programów 0-3, 3-6, szkół podstawowych, średnich, administratorów i programów edukacji specjalnej. Jest dyrektorem dwóch chińskich programów kształcenia nauczycieli Montessori, a także instruktorem w trzech innych chińskich programach kształcenia nauczycieli Montessori, które są akredytowane przez MACTE i afiliowane przez AMS. Paul konsultuje również szkoły, aby pomóc im rozwijać praktyki administracyjne i nauczycielskie Montessori. Trenował administratorów i nauczycieli w Australii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Estonii, Wielkiej Brytanii, Hongkongu, Indonezji, Japonii, Malezji, Meksyku, Polsce, Nepalu, RPA, Szwecji, Tajwanie, Ukrainie i Stanach Zjednoczonych.